نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

برای قرن ها، کتابخوانی یکی از محبوب ترین فعالیت ها برای اوقات فراغت و آموزش بوده است. این روزها، می توانید از این فعالیت مفید با مزایای اضافی ارائه شده توسط فناوری های دیجیتال لذت ببرید. به لطف بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون که برای تلفن های هوشمند، تبلت ها، کتاب خوان های دیجیتالی و سایر ابزارها توسعه یافته اند، می توانید هزاران کتاب را در دستگاه خود نگه دارید و آن ها را در هر کجا بخوانید.

این مقاله بسیاری از مزایای برنامه ها را برای دوستداران کتاب پوشش می دهد و برخی از ویژگی ها و پیشرفت های جدید را نسبت به خواندن کتاب های کاغذی سنتی شرح می دهد. ما لیستی از بهترین اپلیکیشن های  کتابخوانی اندروید و آیفون را برای انتخاب شما ارائه می دهیم. بنابراین، اگر از علاقه مندان به کتاب هستید، برای یافتن بهترین برنامه کتاب الکترونیکی برای لذت بردن از ادبیات، مدیریت کتابخانه دیجیتال خود و کشف سطوح جدیدی از تجربه مطالعه با ما همراه باشید.

اپلیکیشن کتابخوانی چیست؟

این روزها، گوگل پلی، اپ استور و دیگر بازارهای اپلیکیشن حاوی محصولات نرم افزاری بسیاری برای دوستداران کتاب هستند. آنها با ارائه طیف گسترده ای از ژانرهای ادبی برای خوانندگان جوان و بزرگسال، سلیقه های مختلف را جذب می کنند. با این حال، برخلاف کتابخانه ها یا کتاب فروشی های سنتی، اکثر برنامه های کتابخوانی به کتاب های صوتی و موتورهای تبدیل متن به گفتار نیز دسترسی دارند. این عملکرد سطح کاملاً جدیدی از تجربه، غوطه ور شدن و راحتی را برای دوستداران ادبیات در مقایسه با خواندن “متعارف” کتاب های چاپی به ارمغان می آورد.

بنابراین، همانطور که می بینید، نام “اپلیکیشن  کتابخوانی” ادای احترام به سنت ها است و طیف کاملی از ویژگی های محصولات نرم افزاری مدرن توسعه یافته برای علاقه مندان به کتاب را منعکس نمی کند. امروزه بهترین اپلیکیشن های کتاب الکترونیکی راه های زیادی را برای لذت بردن از ادبیات در قالب های مختلف در گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و سایر دستگاه های دیجیتال به کاربران خود ارائه می دهند.

اکنون انتخاب یک محصول نرم افزاری مورد علاقه برای لذت بردن از کتاب ها به ترجیحات شخصی کاربر بستگی دارد. برای برخی از افراد، بهترین برنامه کتابخوان یک نرم افزار کوچک است که بر تقلید ظاهر جوهر و کاغذ از کتاب های سنتی بر روی صفحه نمایش دستگاه تمرکز دارد. برای دیگران، برنامه ترجیحی کتاب الکترونیکی مجموعه نرم افزاری مدولار است که از ده ها فرمت فایل پشتیبانی می کند، هم خواندن و هم گوش دادن به کتاب ها را امکان پذیر می کند، یک فروشگاه داخلی و کتابخانه ای از کتاب های خریداری شده با سیستم رتبه بندی، و بسیاری ویژگی های دیگر دارد.

چگونه یک اپلیکیشن کتابخوانی می تواند تجربه مطالعه شما را بهبود دهد؟

این روزها، نرم افزارهای مختلفی که دسترسی به کتاب های دیجیتال را فراهم می کنند، راه های زیادی را برای لذت بردن از ادبیات به کاربران خود ارائه می دهند. مهم ترین تغییر، امکان گوش دادن به کتاب یا حتی جابجایی بین حالت خواندن و شنیدن است. این به کاربران امکان می دهد از غوطه وری بهتر در داستان گویی لذت ببرند و به دلیل تجربه هندزفری، راحتی بیشتری را ارائه می دهد.

برنامه های کتاب همچنین دارای بسیاری از ویژگی های مفید برای علاقه مندانی است که به خواندن “سنتی” اختصاص داده اند. این ویژگی ها ممکن است از بهبودهای کوچک کیفیت زندگی تا امکانات جدیدی که فرآیند خواندن را به سطح جدیدی می آورد، متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک ویژگی کوچک اما راحت برای تغییر فونت و تنظیم اندازه آن با ایجاد راحت تر خواندن، مزیت بزرگی دارد.

برخی از بهترین برنامه های کتابخوان با فروشگاه های آنلاینی که کتاب های دیجیتال می فروشند، ادغام می شوند. این ویژگی به کاربران امکان می دهد آثار ادبی کمیابی را خریداری کنند که یافتن آنها در کتابفروشی های سنتی دشوار است. معمولاً مانند سایر انواع فروشگاه ها، رتبه بندی و نظرات کاربران را برای کمک به کاربران در انتخاب ادبیات مطابق با سلیقه خود دارند.

یکی از محبوب ترین ویژگی ها در اکثر برنامه های خواندن کتاب الکترونیکی، کتابخانه ای است که کتاب های دانلود شده را ذخیره می کند. به این ترتیب، کاربران می توانند صدها و حتی هزاران کتاب را در یک دستگاه داشته باشند. پیش از عصر دستگاه های هوشمند، چنین فرصتی غیرقابل تصور بود و اکنون این یک واقعیت پیش پا افتاده است که قبلاً به آن عادت کرده ایم.

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

بیایید نگاهی بیندازیم به 6 برنامه کاربردی خواندن پولی که ارزش قیمتشان را دارند. اما حتما توجه داشته باشید که  برخی از آنها از نظر فنی برای دانلود رایگان هستند. با این حال، برای استفاده از ویژگی های مورد نظر این برنامه ها باید هزینه پرداخت کنید. بنابراین، مزایا و معایب هر اپلیکیشن را در نظر بگیرید و بر اساس ویژگی های برجسته و ترجیحات خود انتخاب کنید.

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون خارجی

Amazon Kindle

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

پلتفرم های موجود: iOS، Android

قیمت اشتراک: Kindle Unlimited – 9.99 دلار در ماه، Amazon Prime – 14.99 دلار در ماه یا 139 دلار در سال.

ویژگی جالب: می توانید پیشرفت خواندن خود را در چندین دستگاه همگام سازی و پیگیری کنید.

مزایا: محیطی با طراحی خوب برای انتخاب، خرید، امانت گرفتن و خواندن کتاب.

معایب: بسیاری از مشکلات همگام سازی و عملکرد.

برنامه های رسمی Kindle در iOS، Android، Mac و Windows روشی هستند که آمازون به مشتریان خود اجازه می دهد کتاب های الکترونیکی Kindle خود را بدون نیاز به خرید دستگاه Kindle eReader مصرف کنند.

هر کتاب الکترونیکی با نام تجاری Kindle در وب سایت آمازون را می توان در برنامه های Kindle خواند، و ویژگی های مختلفی وجود دارد که این تجربه برنامه را از رقبای خود متمایز می کند، از جمله فرهنگ لغت داخلی، امکان رد شدن از جلو بدون از دست دادن جایگاه خود. و فناوری X-Ray آمازون، که اطلاعات بیشتری را در مورد شخصیت ها و دنیای یک کتاب در حین مطالعه نشان می دهد.

با این حال، برنامه های آمازون Kindle کامل نیستند. برنامه Windows Kindle بیشتر برای رایانه های رومیزی سنتی طراحی شده است تا دستگاه های مدرن با صفحه نمایش لمسی، و نسخه های iOS و Android از خرید کتاب الکترونیکی پشتیبانی نمی کنند. با این حال، کتاب های الکترونیکی Kindle را می توان در وب سایت آمازون خریداری کرد و تقریباً بلافاصله با برنامه Kindle همگام سازی می شود.

Blinkist – بهترین برنامه خواندن برای کشف ایده های جدید

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

پلتفرم های موجود: iOS، Android

قیمت اشتراک: 14.99 دلار در ماه بدون دوره آزمایشی یا 89.99 دلار در سال با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه.

ویژگی جالب: نسخه های ۱۵ دقیقه ای از بینش متمرکز از کتاب ها و پادکست ها را به کاربران می دهد.

مزایا: عناوین زیادی را در مورد خودسازی و علم ارائه می دهد.

معایب: طرح “رایگان” بسیار محدود است و برنامه های اشتراک پرهزینه هستند.

Blinkist بهترین انتخاب برای افرادی است که دوست دارند به طور منظم بینش مفیدی دریافت کنند. این برنامه دارای دوره های خرابی در طیف گسترده ای از موضوعات است. کاربران می توانند کتاب ها و پادکست ها را در اندازه کامل بخوانند و گوش دهند یا ایده های اصلی را از آنها استخراج کنند.

Bookly – با برنامه کتاب بخوانید

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

پلتفرم های موجود: iOS، Android

قیمت اشتراک: 19.99 دلار در هر شش ماه.

ویژگی جالب: می توانید زمان مطالعه خود را ردیابی کنید و اهدافی را برای مطالعه بیشتر تعیین کنید.

مزایا: این برنامه راه هایی برای ایجاد انگیزه و پاداش به کاربران خود دارد.

معایب: ردیابی زمان ممکن است برای برخی از کاربران منحرف شود.

Bookly یک برنامه راحت است که انگیزه شما را برای مطالعه حفظ می کند. جلسات مطالعه شما را ردیابی می کند و زمان صرف شده برای خواندن، تعداد صفحات خوانده شده و تعداد صفحات باقی مانده برای رسیدن به هدف فعلی را به شما نشان می دهد. مانند سایر برنامه های کتابخوانی، دارای قفسه کتاب و سیستم رتبه بندی است، بنابراین می توانید کتابخانه دیجیتال خود را مرتب کرده و رتبه بندی کنید.

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون ایرانی

حالا نوبت به معرفی چند نمونه از بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی اندروید و آیفون ایرانی می رسد.

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون طاقچه

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

پلتفرم های موجود: iOS، Android

مزایا: دسترسی به “طاقچه بی نهایت” و کتاب های رایگان هفتگی

دسترسی به بیش از ۳۰.۰۰۰ عنوان کتاب صوتی و الکترونیکی

دسترسی بدون اینترنت به آخرین کتاب دریافتی

قیمت اشتراک طاقچه بی نهایت: ماهانه 70,000تومان

“طاقچه یکی از اولین اپلیکیشن های کتاب خوان در ایران بود، با نام “کتاب من” شروع کرد و بعدها به نام طاقچه تغییر نام داد. این اپلیکیشن با ارائه بیش از ۵۰ هزار کتاب و امکان طاقچه بی نهایت، در بین بهترین اپلیکیشن های کتاب خوان ایرانی شناخته می شود. خدمات طاقچه شامل دانلود رایگان کتاب ها و انتشار کتاب های رایگان هفتگی می شود. امکاناتی که طاقچه فراهم می کند، از جمله قابلیت دسترسی به کل کتابخانه با پرداخت مقدار کمی از مبلغ، باعث شده تا کاربران زیادی به این اپلیکیشن علاقه مند شوند.

همچنین، شبکه اجتماعی داخلی طاقچه به کاربران این امکان را می دهد که تجربیات خواندن کتاب ها را با هم به اشتراک بگذارند و از تجربه های دیگران برای انتخاب کتاب جدید استفاده کنند. اپلیکیشن خلاصه کتاب ها همچنین یک گزینه عالی برای شنیدن خلاصه ای از کتاب هاست، بخصوص اگر وقت کافی برای گوش دادن به کتاب را ندارید یا نمی خواهید کتاب را از دست بدهید. اگر به دنبال یک منبع متنوع برای کتاب خوانی هستید، طاقچه گزینه مناسبی است.”

فیدیبو

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

پلتفرم های موجود: iOS، Android

مزایا:تخفبف های هفتگی فیدیبو و تخفیف ۵۰ درصدی برای اولین خرید از فیدیبو

هدیه دادن کتاب موردنظر خود را به دوستان و یا آشنایان خود

دانلود قسمت هایی از متن کتاب قبل از خریدن آن

علامت گذاشتن روی صفحه مورد نظر

قیمت اشتراک فیدی پلاس: یک ماهه63,000 تومان

اپلیکیشن فیدیبو که از سال ۱۳۹2 فعالیت دارد به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های کتابخوان در ایران شناخته می شود. با بیش از 50,000 کتاب و مجله فارسی در آرشیو خود، این اپلیکیشن امکان دسترسی آسان به کتب دیجیتال را با قیمتی مقرون به صرفه فراهم می کند. همچنین به عنوان اولین سامانه Multi-Platform در خاورمیانه، با رعایت استانداردهای جهانی صنعت نشر عرضه شده است. فیدیبو همچنین یکی از تولیدکنندگان برجسته کتاب های صوتی است که آثار را به صورت اختصاصی برای کاربرانش فراهم می کند.

فیدیبو با افتتاح دفاتر پشتیبانی و فنی در کشورهای اسپانیا (مورسیا)، لبنان (بیروت) و ایران (تهران) به دنبال تحقق شعار اصلی خود، یعنی “مطالعه آزاد برای همه، همه وقت، همه جا” است. این گام به ویژه به ارتقاء خدمات و دسترسی به اپلیکیشن از سوی کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن کمک خواهد کرد. اگر به دنبال تجربه ای جذاب از خواندن کتب یا گوش دادن به کتب صوتی هستید، حتماً این اپلیکیشن را امتحان کنید.

کتابراه

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید و آیفون

پلتفرم های موجود: iOS، Android

قیمت اشتراک: نامشخص

مزایا: دسترسی به ۲۰۰۰ کتاب رایگان

اپلیکیشن کتابراه با ویژگی‌های خاص و پیشنهاد کتاب‌های رایگان در آخر هفته، توجه کاربران را جلب کرده است، اگرچه محبوبیت مشابه رقبای بزرگش را ندارد. رابط کاربری این اپلیکیشن مناسبی دارد. از آنجا که به سادگی با آن ارتباط برقرار کردن ممکن است، کاربران از تجربه خوبی برخوردار می شوند. این اپلیکیشن، با پشتیبانی قوی ترین خود در بین اپلیکیشن های کتابخوان، نشان می دهد که به رضایت کاربران اهمیت زیادی می دهد.

با اینکه تعداد کتاب های موجود در کتابراه کمتر از رقباست ولی با وجود کتاب های جذابی که در فهرست رایگان آن قرار می گیرند و یا ارائه کتاب رایگان هفتگی، جذب کاربران جدید را تسهیل کرده است. اگرچه از نظر محتوا کمتر است، اما مزایایی همچون اینکه می توانید هفته ای یک کتاب رایگان دریافت کنید، این اپلیکیشن را از سایر رقبا متمایز می کند.

سخن پایانی

هر اپلیکیشن کتابخوان برای اندروید و آیفون ویژگی‌ها و امکانات خودش را دارد، اما بهترین برای شما کسی است که بیشترین تطابق با نیازها و سلیقه‌ی شما را داشته باشد. قابلیت ها، واسط کاربری، آرشیو کتاب ها و امکانات اضافی می تواند تصمیم شما را در انتخاب بهترین اپلیکیشن کتابخوان تاثیرگذار کند. انتخاب بهترین اپلیکیشن کتابخوان، آن است که نیازهای شما را بهترین‌طور برآورده کرده و از لحاظ کیفیت و امکانات، بیشترین رضایت را برای شما به ارمغان بیاورد. در انتخاب اپلیکیشن کتابخوان برای اندروید یا آیفون، به نیازها، تمایلات، و ویژگی‌های مورد نیازتان دقت کنید تا بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.

امتیاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا